reklama

Maliarka

Ráno ma prebudilo slnko, zasahujúc cez žalúzie. Začala som premýšľať, čo budem celý deň robiť. Doma bolo ľudoprázdno a tušila som, že ak okamžite niečo nevymyslím, predčasne zomriem. Od nudy..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Počítač som mala obkukaný spredu aj zozadu, i televízor sa mi zunoval. Nuž, neostávalo nič iné, ako sa vybrať do víru malomesta. No hneď som narazila do múru. Deväťdesiat percent mojich kamarátov je na dovolenke, 5 percent je chorých, 3 percentá vyjedajú švédske stoly návštevám a zvyšné 2 percentá bývajú v úplne inom meste. Matikárka by bola na mňa pyšná, keby si prečítala tento štatistický údaj vytvorený v Microsoft Office MyHead.

Tak som sa vybrala sama von. Keď som išla po „mačacích hlavách“, preblyslo mi hlavou pár modlitieb. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zbadala som drevenú lavičku, na nej dievča. Nie príliš malé, nie príliš veľké. Mohla byť o dva roky odo mňa staršia. Vyzerala byť milá, tak som sa rozhodla prihovoriť jej. „Ahoj, je tu voľné?“ Dievča sa usmialo. „Samozrejme. Len sa usaď.“ Pokúsila som sa nadviazať rozhovor. „Čakáš na niekoho?“ „Nie, rozjímam,“ povedala pobavene. „Rozjímaš nad panelákmi?“ „Jasné. Dívam sa na maľby, čo sú na nich nakreslené.“ „A to sa na ne chodíš pozerať každý deň?“ „Ah, nie. Nie som blázon. Chodievam síce často sama von, no len kvôli inšpirácií. Rada by som sa stala maliarkou.“ Povedala a otvorila pruhovanú tašku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vytiahla kresby. Na tej dnešnej bola bočná strana paneláku s veľkým kvetom, avšak ešte nedokončená. Bol to panelák, ktorý stál rovno pred nami. Prezerala som aj ostatné kresby. Kostol na námestí, druhý kostol na kopci, pár kresieb z parku. Všetko kresby ceruzkou. Dievča bolo odtiaľto, obrazy miest som v okamihu rozpoznala. „Ja síce tiež kreslím, ale skôr portréty ľudí ako krajinky.“ V jej očiach sa zaiskrilo. „Skvelé! A nemáš nejakú snímku v mobile? Rada by som ich videla.“

„Žiaľ nie. Ale ak chceš, môžeme sa zajtra niekde stretnúť a pár mojich obrázkov ti môžem priniesť.“ „Dobre. Tak zajtra o druhej pri kultúrnom dome.“„Dobre. No ja už pomaly pôjdem,“ povedala som, dvíhajúc sa z lavičky. „V poriadku, zajtra sa vidíme.“ „Samozrejme. Maj sa,“ povedala som. Odkývala mi naspäť a vrátila obraz do tašky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začala som sa pozerať na svet jej očami. Predtým som si to neuvedomovala, ale inšpirácia bola skutočne všade navôkol.

Po pár metroch som sa otočila. Dievča sa znovu pustilo do kresby kvetom ozdobeného paneláku. Hoci sa maliarkou nenazývala, bola ňou. 

Simona Baranová

Simona Baranová

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som 19 ročná študentka 5. ročníka na anglickom bilingválnom gymnáziu. Snažím sa, aby vďaka môjmu písaniu moji čitatelia mali možnosť získať aj pozitívny pohľad na adolescentov a mladých dospelých, nie len negatívny. Rada cestujem, píšem, čítam, kreslím, recitujem a baví ma aj herectvo, čo naznačuje, že som taká umelecká duša. Robím, čo ma baví a prináša mi do života šťastie. Myslím si, že je to tak správne. Nezabúdajte myslieť pozitívne! Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu