reklama

Môj deň vo volebnej komisii

Mala som asi napísať Môj šialený deň vo volebnej komisii. Ak máte deň volieb a deň blbec v ten istý deň, môže sa ľahko stať, že to nedopadne práve najlepšie. Touto cestou by som sa teda rada s vami podelila o môj deň vo „VK.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

"Kto by mal záujem sa stať členom volebnej komisie?" S touto otázkou na nás vyrukovala naša triedna v skupine na Facebooku. 

Všetci sa však ani neunúvali túto ponuku riešiť viac ako tri sekundy, keďže podľa nich nebola ponúknuta dostatočná suma peňazí za deň strávený v miestnosti školy za účelom podávať voličom hlasovacie lístky. Ja som si však povedala, že v živote treba skúšať nové veci a tak som vyslovila tichý súhlas s touto aktivitiou.

Verila som tomu, že deň volieb prebehne v poriadku, čo sa však nepodarilo hneď niekoľkokrát za sebou. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako prvé som sa pozoznamovala so svojimi jednodňovými kolegami, ktorí sa nemohli zúčastniť predchádzajúcich stretnutí a potom sme sa usadili a čakali na prvých voličov. Prvá z našich diskusií smerovala k tomu, že začatie volieb o šiestej ráno bolo pomerne zbytočné. Túto debatu ukončil volič, ktorý sa rozhodol prísť 10 minút pred šiestou.

Po prvej hodinke nastala komplikácia číslo 1, za ktorú (asi ako jedinú) som výnimočne nemohla. Náš pán predseda sa rozhodol, že sa vzdáva funkcie, no nakoniec uznal, že z našej komisie nemôže byť predsedom nikto iný a že sa nemôže v deň volieb vzdať funkcie a svoju staronovú funkciu teda opäť - možno trošku nedobrovoľne - prijal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhá komplikácia prišla kvôli minerálke. Asi si vravíte, čo môže niekto pokaziť s minerálkou. Tak napríklad hlasovacie lístky, obálky a vlastný notebook. 

Hodiny fyziky v škole sú totiž pre mňa často nezáživné a občas dokonca opovrhnutiahodné, čo sa potvrdilo vo chvíli, keď som začala liať spomínanú minerálku do prázdneho plastového pohára, ktorý nemal takmer žiadnu hmotnosť. Váha vody bola očividne väčšia ako váha pohára, ale to som zistila až vtedy, keď som zháňala utierky a dúfala, že si nikto nevšimne, ako behám po miestnosti (čo už samo o sebe vzbudzovalo podozrenie, keďže beh priam neznášam) a utieram všetko v okruhu jedného metra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sa z obeda vrátila naša zlatá pani podpredsedníčka, rozprávala nám o tom, ako vo svojich 85-tich rokoch stále cvičí a udržuje sa v kondícií. Zhodou okolností to bola práve ona, ktorá bola obeťou mojej minerálkovej potopy. 

Páčil sa mi moment, ako prišiel volič, ktorý sa práve vrátil zo zberu hríbov a pani podpredsedníčka nám potichu povedala: "Ja by som si aj od neho vypýtala jeden hríb, ale sa hanbím." O pár chvíľ neskôr sa však osmelila a s pánom voličom nadviazala kontakt. Potom s ďalšou členkou VK začali diskusiu o pánovi voličovi a nakoniec si niečo šuškali dúfajúc, že pán volič nepočuje. Chceli si však jeho prípadnú hluchotu overiť a tak sa ho podpredsedníčka spýtala: "Počuli ste ma, čo som vravela?" "Ešte raz?" Spýtal sa on, na čo vybuchla celá miestnosť do smiechu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už dlho som nespomenula žiadnu komplikáciu, ale v skratke to bolo o tom, že sme na 5 volebných komisií mali len jednu kanvicu a keď sa už dostala ku nám, obarila som si prsty na rukách. Hneď na to mi bolo povedané, že kávu číslo 4 by som radšej mala vynechať, pokiaľ plánujem dnes spať alebo aspoň prežiť. Obsah plastového pohára som teda vysypala preč a nahradila ho sáčkom čaju. O 5 minút ma chytil mikrospánok.

Slnko zapadlo a nastala dvadsiatadruhá hodina. Hlasy sme začali zrátavať v čase, keď sa mi už krížili oči do strán, do ktorých som ani nevedela, že môžu vôbec oči ísť. Všetko však dopadlo dobre a o pol jednej ráno sme sa pobrali domov.

A celkové dojmy? Napriek tomu, že som pod vplyvom stresu spôsobila viacero menších, no relatívne napraviteľných škôd, išla by som do volebnej komisie znova. (Otázka je, či by ma tam ešte chceli.)

Všetko nie je len o peniazoch, ako to berie veľa ľudí, ktorí odmietli ísť do volebnej komisie. Mne táto skúsenosť otvorila nové obzory, dovolila spoznať úžasných ľudí a v neposlednom rade som sa aspoň trochu obšmietla okolo zákutí politiky, čo sa podľa môjho skromného názoru hodí vždy. 

Simona Baranová

Simona Baranová

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som 19 ročná študentka 5. ročníka na anglickom bilingválnom gymnáziu. Snažím sa, aby vďaka môjmu písaniu moji čitatelia mali možnosť získať aj pozitívny pohľad na adolescentov a mladých dospelých, nie len negatívny. Rada cestujem, píšem, čítam, kreslím, recitujem a baví ma aj herectvo, čo naznačuje, že som taká umelecká duša. Robím, čo ma baví a prináša mi do života šťastie. Myslím si, že je to tak správne. Nezabúdajte myslieť pozitívne! Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu