reklama

Takmer rok osemnástkou

Povedzme si úprimne - asi ste od osemnástky čakali to isté, čo ja. Že si budete môcť robiť, čo sa vám zachce a kedy sa vám zachce. Idem tých neplnoletých teda vyviesť z tohto grandiózneho omylu. S mojimi skúsenosťami, ako vždy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vždy som bola typ hanblivého človeka, ktorý sa nikdy nešiel s nikým zoznámiť sám od seba. Maximálne som hodila po človeku nenápadné očko (alebo som vyslala iný chabý signál), že môže prísť, lebo so mnou by nepohlo jednoducho nič. Takisto, ako keď som bola so spolužiačkou pred fastfoodom, kde robia bagety a poprosila som ju, nech mi vypýta bagetu. "Sima, máš skoro osemnásť! To nemyslíš vážne!"

Ale áno, myslela som. Pochopila to aj ona a to vo chvíli, keď sme prišli na rad a prudko som sa posunula dozadu. "Poprosím bagetu s (ingrediencie po mne nechcite, už ani neviem, čo som jedla dnes na obed). DVAKRÁT!" Zvýraznila a otočila sa na mňa s pohľadom v tvári, ktorý jemne naznačoval, že sa ma raz pokúsi zniesť zo sveta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz mám osemnásť a takéto niečo si už nemôžem dovoliť. (a je to veľmi VEĽMI ťažké!)

Takisto je zaujímavé, ako som do mojej osemnástky vkuse počúvala "Na toto si ešte mladá!" a teraz na obdobné veci počúvam "Nie si už na to trochu stará?" 

Nehovoriac o tom, že mi zásadne nikto neverí, že mám osemnásť. "Poprosím občiansky." "Máte občiansky?" "Váš občiansky, poprosím." A moji rovnako starí (dokonca občas aj mladší) kamaráti sa zabávajú na tom, že im sa všetko prepečie bez akýchkoľvek otázok tohto charakteru.

Pripomína mi to príhodu, keď si moji 17 roční spolužiaci chceli objednať pivo a čašníčka sa ich spýtala:
"Máte občiansky?"
"Máme občiansky."
"Tak ukážte!"
"Nemáme občiansky."

Ja som vtedy už 18 mala a hneď na to som víťazoslávne vytiahla svoj občiansky a objednala si veľký radler.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To však považujem za jednu z mála výhod dospelosti.

Nevýhod je však ďaleko viac. Sú od vás žiadané oveľa väčšie nároky, ste zodpovední za čokoľvek, čo spravíte, nehovoriac o tom, že rodič na výhovorku typu "Veď už som dospelá!" má už minimálne 5 rokov nachystaný balíček argumentov, na ktoré nemajú čerství dospeláci rozumnú odpoveď už len preto, lebo sú to čerství dospeláci.
"Ale stále bývaš v mojom byte!"
"No skús si ísť do práce a zarábať sám na seba! Do mesiaca si naspäť!"
"Raz budeš spomínať na to, ako ti doma bolo dobre!" 
"Starám sa o teba celý život." 
"Kto napĺňa chladničku? Ja! A kto ju stále vyžiera? Ty!" 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A výsledok?

Chcem byť ešte dieťa.

P.S: Drahí rodičia, ak ste sa našli niekde vyššie.. rozhodne v tom nie ste sami.

P.P.S: Vieme, že nám chcete dobre.

Simona Baranová

Simona Baranová

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som 19 ročná študentka 5. ročníka na anglickom bilingválnom gymnáziu. Snažím sa, aby vďaka môjmu písaniu moji čitatelia mali možnosť získať aj pozitívny pohľad na adolescentov a mladých dospelých, nie len negatívny. Rada cestujem, píšem, čítam, kreslím, recitujem a baví ma aj herectvo, čo naznačuje, že som taká umelecká duša. Robím, čo ma baví a prináša mi do života šťastie. Myslím si, že je to tak správne. Nezabúdajte myslieť pozitívne! Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu